مراقبت از کودک, مقالات کودک و نوزاد

بهترین راه حل و ترفند قطعی گرفتن پستانک از کودکان ( ترک دادن کودک )

راه حل و ترفندهای قطعی گرفتن پستانک-داروچی

گرفتن پستانک از کودک  یکی از دغدغه های مهم والدینی است که می خواهند با روش ترک پستانک کودک از کودک آشنا شوند. این والدین اگر تجربه ای در این زمینه نداشته باشند، طریقه گرفتن پستانک از بچه را از هر شخص و یا هر سایتی جویا می شوند تا کودک خود را به روشی سریع و آسان از این وسیله جدا کنند.

این نوشتار می کوشد تا طریقه از پستانک گرفتن کودک را به شما بیاموزد و باعث رهایی کودکتان از پستانک شود. تنها کافی است راهکار پستانک گرفتن از کودک را که در این متن آمده است، به خوبی مطالعه کرده و با روش ها و نحوه گرفتن پستانک از کودک آشنا شوید.

بهترین سن برای گرفتن پستانک

فهرست مطالب

بهترین سن یا زمان گرفتن پستونک

زمان مناسب برای گرفتن پستانک از کودک به شخص خودتان بستگی دارد. گرفتن پستانک از نوزاد هر چه سریع تر اتفاق بیفتد، هم کودک و هم والدین راحت تر خواهند بود. تجربه نشان داده است، گرفتن پستانک از نوزاد سه ماهه به مراتب آسان تر از دیگر کودکانی است که در سنین بالاتر مجبور به ترک پستانک می‌شوند.

اگر می‌خواهید تجربه ناخوشایندی از گرفتن پستانک از کودک دو ساله خود نداشته باشید، همین امروز که کودک شما در مرحله نوزادی قرار دارد، اقدام کنید. قطعا ترک دادن نوزاد از پستانک راحت تر ارزیابی می‌شود.  البته در مواردی بهتر است این کار را به تعویق بیندازید.

 به عنوان مثال، اگر کودک شما فقط در هنگام خواب  از پستانک استفاده می‌کند، تا سن یک سالگی می‌توان این کار را به زمان های بعدی موکول کنید. هر چند که از پستانک گرفتن کودک یک ساله نیز می‌تواند مشکلات خود را داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که گرفتن پستانک از کودک را می‌تواند به تاخیر بیندازد، تغییری است که در سبک زندگی کودک شما رخ می‌دهد.

به عنوان مثال اگر کودک شما در سن رفتن به مهد کودک قرار گرفته، یا قرار است خواهر یا برادر دیگری داشته باشد، یا اگر به جای دیگری نقل مکان کرده اید، می‌توانید ترک دادن پستانک را به ماه های بعدی موکول کنید. دلیل این امر می‌تواند آرامش بخشی پستانک به کودک باشد.

دلایل اصلی گرفتن پستانک

ترک پستانک در کودکان-داروچی

دلیل گرفتن پستانک

گرفتن پستانک از کودک می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.  کارشناسان طب اطفال معتقدند استفاده از پستانک باعث عادت کودک به آن شود. کودک بدون پستانک  به خواب نخواب نخواهد رفت.

حتی ممکن است خوردن پستانک روی شکل فک و طرز دندان درآوردن او تاثیر منفی بگذارد. از همین رو توصیه کارشناسان مربوطه این است که گرفتن پستانک از نوزاد پنج ماهه به مراتب راحت تر و بی دردسرتر از وقتی است که کودک شما هوشیارتر شده است.

در سن سه یا پنج ماهگی هنوز طفل شروع به درآوردن دندان نکرده است و قطعا استفاده از پستانک ضررهای کمتری برای نوزاد خواهد داشت.

برخی از والدین برای گرفتن پستانک از کودک خود از هر شخصی مشاوره می‌گیرند. معمولا افرادی که تجربه و دانش کافی در این زمینه ندارند، معتقدند بهترین جایگزین پستانک می‌تواند انگشت نوزاد باشد.

اما مکیدن انگشت نیز باید روزی متوقف شود. پس بهتر است، به دنبال ترک قطعی پستانک از کودک خود بود. خوشبختانه در ادامه این مقاله از داروچی چند راهکار از پستانک گرفتن کودک ذکر شده است. این راهکارها می‌تواند به خوبی نشان بدهد که چطور پستانک از کودک بگیریم.

مزایای استفاده از پستانک

اگر چه آموزش گرفتن پستانک از کودک هدف اصلی این متن است، اما اجازه بدهید، اشاره ای مختصر به مزایای استفاده از آن نیز داشته باشیم. بررسی ها نشان داده است، استفاده از پستانک در ماه های نخست تولد نوزاد، از مرگ ناگهانی طفل پیشگیری می‌کند.

حتی مکیدن پستانک می‌تواند خواب راحتی برای نوزاد به همراه داشته باشد. اگر قصد دارید نوزاد خود را به پزشک معالجش نشان بدهید، بهترین راه برای پرت کردن حواس او خوراندن پستانک به اوست. پزشک معالج به این وسیله می‌تواند نوزاد را معاینه کند.

علاوه براین پستانک به کودک کمک می‌کند تا یاد بگیرد به تنهایی بخوابد. حتی دل دردها و قولنج‌های نوزاد با مکیدن پستانک بهتر می‌شود.

موارد منفی استفاده طولانی مدت از پستانک

استفاده طولانی مدت از پستانک دارای مضراتی نیز است. همین امر باعث می‌شود تا والدین در گرفتن پستانک از کودک خود مصمم تر شوند. به عنوان مثال مکیدن پستانک باعث بد فرم شدن فک و دندان‌ها شده و باعث می‌شود کودک دیر زبان باز کند.

فرایند صحبت کردن کودک به کندی صورت گرفته و کودک بیشتر مایل است به جای یادگیری کلمات تازه پستانک خود را بمکد. از طرفی آلودگی‌ها و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی گوارشی نیز در خطر کودکانی است که از پستانک استفاده می‌کنند.

بهترین راه حل برای گرفتن پستانک

وابستگی کودک به پستانک-داروچی

بهترین راه کار برای گرفتن پستانک

راهکار از پستانک گرفتن کودک بسیار است. شما می‌توانید با کمک گرفتن از این راهکارها کودک خود را به ترک این وسیله وادار کنید. شما می‌توانید برای ترک راحت پستانک، آن را به موادی بدمزه و بد طعم آغشته کنید. مثلا نمک می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نوک پستانک را به نمک آغشته کنید یا آن را با آلوئه ورا بدمزه و بدطعم کنید. آلوئه ورا طعمی‌تلخ داشته و مورد پسند کودکان نیست. خوشبختانه داروخانه ها موادی در اختیار دارند که می‌توانید با کمک آنها کودک خود را از پستانک بگیرید. حتی می‌توان مکیدن پستانک را سخت کرد.

مثلا در کنار نوک پستانک یک سوراخ ایجاد کنید تا استفاده از آن برای کودک مشکل شود. مکیدن پستانک خراب کودک را خسته و ناگزیر آن را رها می‌کند.

اگر بدون هیچ وسیله‌ای می‌خواهید پروسه گرفتن پستانک از کودک خود را شروع کنید، بهتر است در کار خود صبور باشید. معمولا کودک در روزهای اول و دوم بی قراری می‌کند.

تا می‌توانید حواس او را پرت کنید. با خواندن کتاب، موسیقی کودکانه، با تفریح و گشت و گذار در پارک ها و … می‌توان یاد و خاطره پستانک خوردن را از حافظه کودک پاک کرد.

مراحل گرفتن پستانک

وابستگی کودکان با پستانک-داروچی

مراحل گرفتن پستانک

برای گرفتن پستانک باید مراحلی را طی کرد. قبل از هر چیز بهتر است به سن او توجه کنید. اگر کودک شما در سن سه یا پنج ماهگی قرار دارد، می‌توانید به راحتی او را از پستانک جدا کنید. در غیر این صورت، برای او اسباب بازی های متنوعی بخرید که با آن بتوان کودک را بهتر آرام کرد.

تجربه نشان داده است، برای ترک پستانک بهتر است کودک را به تدریج به این کار وادار کرد. در چند روز اول تنها اجازه بدهید شب‌ها به مکیدن پستانک مشغول شود.

بعد کم کم شب‌ها نیز پستانک را از او بگیرید. و با لالایی و موسیقی‌های آرامبخش او را متقاعد کنید که بدون پستانک نیز می‌تواند بخوابد.

در مدت زمانی که کودک مراحل گرفتن پستانک را طی می‌کند، این وسیله را از دسترس او دور کنید. حتی بهتر است کودکانی که از پستانک استفاده می‌کنند، در معرض دید او نباشند.

پس از گرفتن کودک از پستانک نیز در صورتی که دسترسی به پستانک پیدا کرد، او را از خوردن آن منع کنید. اگر در سنی است که می‌تواند حرف‌های شما را بفهمد برایش در این باره توضیح بدهید. او را به مهمانی ببرید و برایش کادو و هدیه بخرید.

نکات مهم در رابطه با گرفتن پستانک و جمع بندی

اگر از ابتدای متن با ما همراه بوده باشید، درباره این موضوع که چطور پستانک را از کودک بگیریم، مباحثی ارائه شد. چند راهکار از پستانک گرفتن کودک را به شما ارائه دادیم.

دانستیم، والدین باید صبر و حوصله زیادی برای این کار داشته باشند. با خواندن کتاب، نشان دادن موضوعات مهیج و سرگرم‌کننده حواس او را به استفاده از پستانک پرت کنید.

در جایگزین کردن پستانک هیچ چیزی بهتر از برقراری ارتباط صمیمی‌با کودک نیست. در بازی های او همراه شوید. برایش وقت بگذارید و او را به دیدن مکان ها و افرادی ببرید که مورد علاقه او هستند.

در ادامه این موضوع باید به این نکته نیز اشاره کنیم، هرگز مغلوب بی قراری های طفل خود نشوید. زیرا اگر عادت مکیدن پستانک طولانی مدت شود، زمان و نیروی بیشتری باید صرف این کار کنید.

از همین رو سن گرفتن پستانک از کودک هر چه کمتر باشد، والدین راحت تر خواهند توانست کودک خود را از وابستگی به پستانک نجات دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *