مقالات کودک و نوزاد, مراقبت از کودک

همه چیز در مورد شامپو سر و بدن بچه، راهنمای انتخاب و خرید شامپو بچه

همه-چیز-در-مورد-شامپو-سر-و-بدن-بچه،-راهنمای-انتخاب-و-خرید-شامپو-بچه

شامپو بچه را می‌توان یک محصول بسیار عالی جهت شستشو و مراقبت از موی کودکان و نوزادان دانست. در واقع این محصول از ترکیباتی تولید شده که هیچ گونه حساسیتی برای پوست و مو در پی نخواهد داشت. همچنین باعث سوزش چشم بچه ها نمی‌شود.

معمولا والدین با این سوال که شامپو بچه چی بخرم؟ مواجه می‌شوند. اما بهتر است بدانید که اکثر شامپو‌هایی که برای کودکان تولید می‌شوند مطابق با موی آن‌ها تولید شده‌اند و حتی می‌توانند موجب تقویت و رشد بهتر موها نیز گردد.

علاوه بر آن در تولید این محصول از رایحه‌های طبیعی و همین طور ویتامین‌های مفید استفاده شده است.

در ادامه این مقاله از داروچی قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد این که شامپو بچه چیست؟ و همین طور راهنما جامع برای انتخاب شامپو بچه  و خرید شامپو بچه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

شامپو بچه چیست؟

فهرست مطالب

با توجه به این که پوست و موی نوزادان نسبت به افراد بزرگسال حساسیت بالاتری دارد؛ بنابراین شامپوی مورد استفاده آن ها نیز متفاوت خواهند بود. در واقع برای تولید شامپو بچه از فرمولاسیون متفاوتی استفاده شده. به گونه ای که در این محصول از مواد معدنی و همچنین ویتامین‌های مختلفی استفاده شده تا از پوست و همین طور موی آن ها محافظت گردد.

 امروزه شامپوی کودکان انواع مختلفی دارد. به گونه ای که انواع شامپو بچه را می‌توان شامل شامپو بدن کودک، شامپو سر کودک، شامپو نوزاد، شامپو کودک خارجی و... دانست.

 اما به طور کلی شامپو بدن علاوه بر آن که باعث تمیزی پوست می‌شود به حفظ رطوبت و نرمی‌ پوست نیز کمک می‌کند.  همچنین شامپو سر کودک نیز می‌تواند موجب تقویت ریشه موها گردد.

شامپو-بچه-چیست؟

تفاوت شامپو بچه با شامپو بزرگسال

تفاوت شامپو بچه و شامپو بزرگسالان

اصلی ترین تفاوت شامپو بچه و شامپو بزرگسالان را می‌توان به سورفکتانت های موجود در آن‌ها دانست. معمولا سورفکتانت هایی که در شامپوی بچه استفاده می‌شود ملایم تر می‌باشند.

همچنین این نوع شامپو دارای مواد تحریک کننده پایین تری است. در نتیجه اسیدیته یا همان ph شامپو به شکلی می‌باشد که موجب سوزش چشم ها نمی‌شود. البته از ایجاد سوزش یا التهاب در پوست نیز جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل است که بسیاری از بزرگسالان که دارای پوست حساسی هستند برای شستشوی موها از این محصول استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد از شامپو بچه برای صورت نیز استفاده خواهند کرد تا پوست سالم تری داشته باشند.

مزیت و مضررات استفاده از شامپو سر و بدن بچه

مزیت و فواید استفاده از شامپو بچه گانه

مزایا و فواید شامپو بچه را می‌توان مربوط به ترکیبات آن‌ها دانست. در واقع ترکیبات شامپو بچه شامل ویتامین‌های مفید، مواد معدنی، اسانس یا رایحه ها، نگهدارنده و... دانست.

البته این محصول می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به فرمولاسیون بسیار عالی و دقیق جهت مراقبت از مو یا پوست کودک، تقویت ریشه مو ها، عدم سوزش چشم، حفظ نرمی‌و رطوبت پوست و .... اشاره کرد.

همچنین دقت داشته باشید که شامپو کودک برای صورت خوبه به همین دلیل افراد بزرگسال برای شست و شوی پوست خود از آن استفاده می‌‌کنند. 

در واقع شست و شوی پوست صورت با شامپو بچگانه برای افرادی که دارای پوست حساس هستند بهترین گزینه به شمار می‌رود.

مزیت-و-مضررات-استفاده-از-شامپو-سر-و-بدن-بچه​

مضرات استفاده از شامپو بچگانه

استفاده اشتباه از محصولات بهداشتی می‌تواند باعث ایجاد آسیب در پوست یا موی افراد گردد. یکی از این اشتباهات را می‌توان مربوط به استفاده بزرگسالان از شامپوی بچه دانست.

 در واقع بزرگسالان با تصور به این این که فرمولاسیون شامپو کودکان به گونه‌ای است که موجب لطافت بیشتر پوست و مو در آن ‌ها می‌شود و صدمات کمتری در پی خواهد شد از این محصول استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید که این شامپو فقط برای کودکان است و برای همه بزرگسالان مناسب نیست.

بنابراین بهتر است قبل از استفاده از خود سوال کنید که آیا شامپو بچه صورت خراب میکنه یا خیر؟ این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از مضرات شامپو بچه بیان نمود. زیرا ph پوست بزرگسالان با کودکان فرق دارد. بنابراین استفاده از شامپو های کودکان موجب افزایش چربی پوست و جوش زدن می‌شود.

همچنین این شامپو نمی‌تواند آلودگی ها را به طور کامل از پوست رفع کند. پس اگر می‌پرسید که شستن صورت با شامپو بچه! درست یا غلط؟ بهتر است برای رسیدن به جواب این سوال از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

برای خرید شامپو بچه و همچنین خرید شامپو بدن بچه از طریق لینک و دکمه زیر به بخش مربوطه در داروخانه داروچی مراجعه کنید.

شامپو سر و بدن بچه

شامپو سر و بدن بچه از چه ترکیباتی ساخته شده؟

ترکیبات عمومی‌شامپو سر و بدن نوزاد

همان طور که گفته شد والدین حتماً با این سوال که شامپو نوزاد چی خوبه مواجه می‌شوند. پس برای این که بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند با مطالعه راهنمای جامع خرید شامپو بچه به دنبال ترکیبات آن می‌باشند تا بتوانند یک انتخاب عالی داشته باشند.

 اما از جمله ترکیبات عمومی‌شامپو سر و بدن نوزاد می‌توان به اسید سیتریک، کوکو گلو کزاید، دی سدیم کوکوئیل گلوتامات، دی سدیم کوکوآمفو دی استات، کوکامیدو متیل مونو اتانول آمین، سدیم لوریل سارکوزینات و... اشاره نمود.

تفاوت شامپو بدن بچه و شامپو سر بچه

تفاوت-شامپو-بدن-بچه-و-شامپو-سر-بچه​

تفاوت شامپو بدن و شامپو سر بچه

شامپو بدن و شامپو سر بچه را می‌توان از جمله شوینده های ملایم دانست. البته این دو محصول با توجه به این که دارای کاربردهای متفاوتی هستند از فرمولاسیون متفاوت نیز خواهند داشت. مثلا میزان ph شامپو بدن بچه با شامپو سر بچه کاملاً متفاوت است. بنابراین نباید از آن ها برای قسمت های دیگر استفاده گردد. اما اگر می‌خواهید تنها از یک شامپو برای کودک خود استفاده کنید و می‌پرسید شامپو کودک چی خوبه، بهترین گزینه شامپو های ۲ منظوره می‌باشد .

ویژگی‌های شامپو بچه

یکی از نکات دیگری که در هنگام خرید شامپو کودکان و با آن روبرو می‌گردید آن است که شامپو کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ توجه داشته باشید که شامپوی کودک به گونه تولید می‌شود که دارای ویژگی های متعددی می‌باشد. از جمله این ویژگی ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ضد حساسیت بودن
  • رایحه مصنوعی یا بدون بو بودن شامپو
  • حافظ لطافت پوست سر و بدن
  • شامپو بدون سوزش چشم
  • شامپو غنی شده با ویتامین ‌ها
  • بدون مواد شیمیایی
  • نرم کننده و براق کننده
  • خاصیت ایجاد کف مناسب
  • و غیره

انواع شامپو بچه

انواع-شامپو-بچه​

انواع شامپو بچه

شامپو کودکان نیز امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و ترکیبات خاص خود می‌باشند. از جمله انواع شامپو بچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شامپو ضد کلاه گهواره

کلاه گهواره را می‌توان یک عارضه پوستی دانست که موجب ایجاد ضایعات زرد رنگ و چرب بر روی سر نوزاد می‌شود. حتی در بعضی از موارد می‌تواند موجب ایجاد عفونت گردد. استفاده از شامپو‌های دارویی مانند شامپو ضد کلاه گهواره با توجه به دستور پزشک بهترین راه حل برای درمان می‌باشد.

شامپو بچه ضد اگزما

اگزما نیز از جمله حساسیت‌های پوستی می‌باشد که در بعضی از بچه ها مشاهده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از شامپو بچه ضد اگزما از بروز این بیماری جلوگیری نماید یا در صورت ایجاد از پیشرفت آن پیشگیری نمایید.

شامپو بچه ضد حساسیت

شامپو بچه ضد حساسیت از جمله شوینده های ملایم و همچنین سازگار با پوست می‌باشد که از ایجاد حساسیت های پوستی، گره خوردگی مو یا سوزش چشم ها جلوگیری می‌کند.

شامپو بچه بدون رایحه:

در بعضی از مواقع رایحه هایی که به شامپو اضافه می‌شود می‌تواند باعث تحریک پوستی و ایجاد حساسیت گردد‌ بنابراین بهتر است از شامپوهای بدون رایحه استفاده نمایید.

شامپو بچه بدون اشک:

سوزش چشم ها در هنگام شستشوی مو یا صورت با شامپو می‌تواند برای کودکان بسیار آزاردهنده باشد و موجب اشک ریختن آن ها گردد. در نتیجه بهتر است در هنگام انتخاب شامپو حتما به این نکته دقت داشته باشید و شامپو بچه بدون اشک را انتخاب نمایید.

شامپو بچه بدون پارابن:

امروزه پارابن به عنوان یکی از مضرترین مواد مطرح شده است و حتی استفاده از آن در تولید محصولات مربوط به بزرگسالان نیز کاهش پیدا کرده است. پس بهتر است از محصولات بدون پارابن برای کودک یا نوزاد خود استفاده کنید.

شامپو بچه بدون فتالات:

علاوه بر پارابن مواد دیگری مانند فتالات و سولفات نیز وجود دارند که در اکثر شامپو های مربوط به بزرگسالان وجود دارند. البته این مواد برای کودکان مناسب نیست و می‌توانند باعث سوزش پوست و آسیب به آن گردند. پس به شما پیشنهاد می‌شود از شامپو بچه بدون فتالات استفاده کنید.

شامپو بچه ارگانیک:

شامپو بچه ارگانیک یک محصول بسیار عالی برای پوست و موی کودکان می‌باشد. زیرا دارای ph بسیار مناسب می‌باشد و از عصاره های طبیعی در آن استفاده شده است که موجب تقویت پوست و مو می‌گردد.

شاپو بچه تا کی؟

سن استفاده از شامپو بچه:

همان طور که گفته شد شامپو کودکان برای همه بزرگسالان مناسب نیست. زیرا نمی‌تواند به طور کامل آلودگی ها را از روی پوست پاک کند و ph آن نیز متفاوت است. بنابراین این سوالات مطرح می‌شود که شامپوی مخصوص کودکان تا چند سالگی باید استفاده شود؟ یا شامپو بچه تا چه سنی مناسب است. به طور کلی در جواب این سوال که شامپو بچه تا چند سالگی استفاده می‌شود؟ می‌توان گفت با توجه به توصیه پزشکان شما می‌توانید از این محصول برای کودکان خود تا سن ۱۱ تا ۱۲ سالگی استفاده کنید.

استفاده یا عدم استفاده از شامپو بچه:

قطعاً برای نوزادان و کودکان استفاده از شامپو بچه بهترین گزینه می‌باشد. زیرا ترکیبات استفاده شده در آن دقیقا مطابق با پوست و موی کودکان و نوزادان می‌باشد. اما بزرگسالان برای استفاده از این محصول باید حتماً از یک مشاوره با تجربه کمک بگیرند.

جمع بندی:

در کل می‌توان گفت شامپو بچه از جمله محصولاتی می‌باشد که دارای فرمولاسیون ملایم و ph مناسب با پوست و موی کودکان است. البته شامپو بدن و موی سر با یکدیگر تفاوت هایی دارند و نمی‌توان از یک شامپو برای قسمت دیگر استفاده کرد. علاوه بر آن در هنگام انتخاب شامپو باید به مشکلات پوستی کودک نیز توجه نمایید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *